Generasjonsturen 2015

DSC_0116Bestefar, Opa, Pappa og Svigerfar, kjært barn har mange navn sier dem, og det er også noe av grunnen til at denne turen er så viktig for meg å fortelle om! Ofte så drømmer man om, har gode planer om, har lyst til, og skulle hatt gjort ting, men så blir det jo ofte kun med tankene og vips så er tingene for sent for å gjennomføre. DSC_0032Det å la ungene få ha gode minner er viktig og jeg vet jo selv hva jeg husker fra min barndom! For eldstemann er det jo også et godt minne har disse turene sammen med barn og barnebarn og denne gangen også med sin datter og svigerdatter. Noah som er min nevø, var i overkant klar for denne turen opp til Sierikke og hadde noen forventninger, som meg selv ettersom jeg hadde planlagt denne turen. Det er jo noe med forventninger når man ikke har vært på så mange overnattingsturer i telt og hvor fiskevannene ligger like rundt teltplassen. Værguden på sin side hadde jo lovet GULL-og GRØNNE SKOGER, men grisebommet nok engang på lørdags kveld. DSC_0074Etter at teltene var satt opp og sekkene var endevendt, ble det fisket med spinner, mark, dupp-og flue og diverse sluker men uten særlig fiskelykke. Hvorfor i all verden skulle vi ha så flaks? Hadde jo vært skikkelig moro om minstemann eller eldstemann hadde fått hver sin trofé fisk som ville vært «prikken over ién» på denne fortellingen.  Nei, så flaks hadde vi ikke på lørdagen, for i kraftig vind fra S/Ø var det hverken fiske-vak eller napp å registrere der vi fisket oss rundt Grønnfiskevann. Det var mange forslag hvorfor fisken ikke var i slaget og hvor vi burde hatt fisket, men uansett hva vi forsøkte så gikk vi kvelden i møte uten fisk på kroken. Da kvelden var et faktum og middagen spist opp, forandret været seg til deg totalt motsatte av hva det var meldt. De innkjøpte vedkubbene og fakkelboksene var jo en kjempebom, for nå åpnet han der oppe vannslusene og ga oss et reelt regnvær der vi satt i lavooen. Fordelen med å betale litt ekstra for tur-utstyret og ikke gå for det billigste, er jo at man kan stole 100% på at utstyret holder det forhandleren sier. Litt spenning skal det jo være og det var det å våkne opp også. DSC_0079Anne hadde alt stått opp og kommet seg ut av lavvoen på morgenen, noe som også fikk undertegnede til å få på seg fillene å komme seg ut av soveposen. Anne fortalte om en grøtete tåke som plutselig sprakk opp og en knallgul sol kom frem. Det var en fantastisk flott morgen med klar blå himmel uten en eneste sky og en varm, sterk og gul sol som virkelig gjorde opp for nattens regnvær. Vi ble sittende på en fjellknaus og bare nyte den varme solen denne siste søndag i August, helt til dem andre også kom krypende ut av sine hi. En etter en kom dem og Noah var ikke sein om å spørre om jeg hadde fisket. Nei fisket hadde jeg ikke, men jeg hadde fikset kaffe og satt faktisk å bare nøt den deilige stemningen av naturens ro. DSC_0110Frokosten var det min søster og Noah som skulle lage! Egg & Bacon sto på menyen og dem hadde ikke kjipet inn på flesket nei. 1 kg med bacon skulle mette våre mager og etter en deilig frokost var det igjen tid for å prøve lykken. Nå til mer-eller mindre vindstillhet, men heller ikke nå ville det nappe. DSC_0113

Det det var nok av, var blåbær og multer. Så mye fant vi at vi kunne pelle fra alle tuer og dette ble også avrundingen på turen, da vi etter å ha pakket sammen alt, satte føttene mot bilen og stoppet opp på Benkvann for litt pannekaker. Her kom blåbærene godt med og alle var vel forsynte da vi gikk de siste kilometerne tilbake nedover fra Sierikke. Veldig synd at fatter og Noah ikke fikk fisk, men jeg tror alle 6, inkludert meg selv var veldig fornøyd med en tur som gikk over all forventning. Veldig hyggelig å dra på tur med sin egen slekt-og familie, noe alle burde prøve. Sosialt og lærerikt for store og små, der man møter og bor på hverandre under helt andre vilkår enn i det «normale» daglige liv. Tusen takk for en kjempefin tur Noah, Linda, Herbert, Bjørn-Martin og Anne 🙂

Om B. Heiko Heincken

Bjorn Heiko Heincken is my name, was born in '74 and raised in Sandefjord in Vestfold. I'm a father to Bjørn-Martin who is a '98 model. Married to Anne and lives with her 2 children Ruben and Emmeli. I am an Electrical Engineer Gr. L (electrician) and worked at Ditmar Enge AS since 1992 I started as an apprentice. Took Technical College in Horten within Elkraft in 2006, worked in Prysmian Group from 2007 to 2012 and is currently employed in Wavin. Otherwise, much of my free time goes to our boat, photo and fishing, which has become my 2 hobbies. Hope you find lots of interesting here on my pages. Good trip :)
Dette innlegget ble publisert i Fisketurer og merket med , , , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.